Britte Koppel - logo
3 belangrijke patronen om te voorkomen als je succesvol wilt zijn als ondernemer

3 valkuilen waar succesvolle ondernemers niet in trappen

Hoe kan het dat sommige ondernemers succesvol zijn? Terwijl anderen moeite hebben om hun aanbod verkocht te krijgen? Zelfs al is het aanbod, de doelgroep én de strategie precies hetzelfde, toch zijn er cruciale verschillen tussen deze twee groepen. En het is iets anders dan je denkt…

Over vijf minuten weet je precies wat het verschil is tussen succesvolle ondernemers en ondernemers die nét hun potentieel niet waarmaken… 

Het heeft dus vrij weinig te maken met de doelgroep aan wie ze verkopen, het aanbod dat ze hebben en zelfs niet de strategie die ze gebruiken om hun aanbod aan hun doelgroep te verkopen… 

Zoals zo vaak, heeft het te maken met patronen, gewoontes en mindset. En laten we eerlijk zijn: it sucks!
Want een patroon doorbreken is moeilijk. Het is niet iets wat je even doet. Ik geloof dat dit is waarom we zo vaak vallen voor de “Ik verdien elke maand 10K en dat kan jij ook, hier is mijn strategie” en producten als “33 kant-en-klare salestemplates die je kunt gebruiken voor je volgende mailing“. 

Hoe fijn zou het zijn als dit zou werken? Als die strategie van succesvolle ondernemer A of de salestemplates van ondernemer B voor jou exact dezelfde resultaten zouden opleveren? 
Hey, ik zou ervoor tekenen🤫

Maar tegelijkertijd weet ik dat ondernemen geen trucje is. Ik geloof oprecht dat de mensen die dit soort content delen daar (meestal) de beste bedoelingen mee hebben. Dat ze denken: “Als ik het kan, kan jij het ook.” 

Maar ze vergeten iets belangrijks. Ondernemen heeft maar weinig te maken met iets heel goed kunnen.
Daarom zijn het vaak niet de mensen die het beste zijn in hun vak die succesvol zijn. En ik geloof eerlijk gezegd ook niet helemaal meer dat het alleen de mensen zijn die het beste zijn in marketing. Ik geloof dat het de mensen zijn die snappen hoe ze hun bedrijf moeten vermarkten, maar die óók deze drie patronen niet (meer) hebben: 

1. Wel beweging, geen actie

Je maakt wel plannen, maar je blijft vastzitten in die voorbereidende fase. Je gaat niet over tot de uitvoering van die strategie of plannen. Je hebt het gevoel dat je meer moet weten, dus je leest veel boeken of volgt nóg een cursus.

Maar alleen een strategie, gaat jou geen resultaten opleveren! En succesvolle ondernemers weten dat. Zij pakken door, komen in actie en gaan die plannen ook uitvoeren. 

2. Overwhelm

Je bent zo overweldigd door alle opties, dat je geen keuzes meer maakt. Je twijfelt over welke optie voor jou het beste is. Welke keuze jou het succes gaat brengen waar je naar op zoek bent. Niet kiezen is ook een keuze, maar geen keuze die succesvolle ondernemers maken.

Die kiezen vaak juist snel (en dat is iets anders dan ondoordacht). Een succesvolle ondernemer probeert dingen uit, is wendbaar en leert zo gaandeweg wat de juiste keuze is. 

3. Constant wisselen van strategie

Je houdt je niet aan je eigen plan. Je komt wel in actie, maar als het niet snel genoeg resultaat oplevert, ga je weer wat anders doen. Je wisselt constant van strategie en daarmee verwar je mensen. Waarvoor moeten ze nou bij jou zijn? En als mensen niet meer snappen waarvoor ze nou echt bij jou moeten zijn, dan haken ze af🤷🏼‍♀️

Eerlijk? Ik heb een handje van dat laatste patroon. En daarmee heb ik onwijs veel tijd verloren in het bouwen van een succesvol bedrijf. Don’t be like me😉 Zorg voor focus! Dat is niet alleen voor je publiek fijn, maar óók voor jou. Want: minder stress!

Herken jij een (of meerdere) van deze patronen bij jezelf? Gefeliciteerd, dat is de eerste stap om er iets aan te doen. 

In mijn nieuwste podcastaflevering Drie cruciale verschillen tussen succesvolle en niet succesvolle ondernemers ga ik wat dieper in op de verschillende patronen en wat je kunt doen als je die patronen herkent. Klik op de afbeelding hieronder om direct naar de aflevering te gaan.

Wat doe je aan deze patronen? 

En ja, dan heb je zo’n patroon herkent. Wat doe je dan? 

Bewustzijn is een belangrijke stap, maar je wilt ook in actie komen. Want dat is hoe je bestaande patronen doorbreekt: nieuwe gewoontes kweken.  

Daar helpt mijn nieuwe membership je bij😍

Het Momentum Maker Membership is dé perfecte plek om stap voor stap aan jouw succesvolle bedrijf te bouwen. Je krijgt er niet alleen content waarmee je leert hoe je dat aanpakt en waardevolle groepssessies om samen aan de slag te gaan, maar ook stappenplannen, werkboeken en checklist waarmee je in ACTIE komt. 

De deuren zijn NU open! Je stapt in voor 9,97 euro per maand óf 99,97 euro per jaar. Nee, dat is geen typfout. Deze prijs geldt alleen als je vóór zondag 9 juni 23:59 uur instapt, daarna sluiten de deuren en is deze bizarre prijs voorgoed verdwenen!

Meld je aan!

Hopelijk zie ik je in de Momentum Maker community💛

Delen :

Picture of Britte

Britte

Even sparren?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Yes, let's do this!

Kies het aantal sessies dat je wilt en selecteer de gewenste betaaloptie. Klik vervolgens op de knop toevoegen aan winkelmand om en vul daar je gegevens in.

Klaar voor de volgende Focusweek workation?

De Focusweek workation in 2023 is inmiddels achter de rug! In 2024 komt er weer een volgende editie. Wil jij als eerste alle info én de beste prijs? Zet jezelf op de wachtlijst!

Vul het formulier in en ik hou je op de hoogte van volgende edities.

Brochure Focusweek workation aanvragen

Helaas, je bent te laat om je aan te melden voor de eerste Focusweek Workation. Ben je nieuwsgierig naar de invulling van mijn workation? Je kunt de brochure nog steeds aanvragen. Vul je gegevens in en je krijgt ‘m binnen een paar minuten in je mailbox!

Na een paar minuten nog niets binnen? Check ook even je spam-folder! Of stuur me even een berichtje.

Ai, je bent te laat!

Helaas! Je kunt niet meer meedoen met de Focusweek online summer editie in 2023! 

Vul het formulier in en ik hou je op de hoogte van volgende edities.

Whoohoo, je bent er bijna!

Voeg het product toe aan je winkelwagen, vul je gegevens in en je kunt direct aan de slag met de masterclass Valideer je businessidee in één dag. Je krijgt ‘m binnen een paar minuten in je mailbox!